زهیر

من این دو حرف نوشتم چنان که غیر ندانست تو هم ز روی عنایت چنان بخوان که تو دانی

زهیر

من این دو حرف نوشتم چنان که غیر ندانست تو هم ز روی عنایت چنان بخوان که تو دانی

مردی که یک خواب هم تعبیر نکرد!

محمد بن سیرین که به خوابگزاری معروف است،یک خواب هم تعبیر نکرده است!

ابن سیرین‌، ابوبکر محمد بن‌ سیرین‌ در 31 یا 33 شوال‌ 110هجری قمری چشم به جهان گشود، او 30 تن‌ از اصحاب‌ پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله را درک‌ کرد. نویسندگان‌ صحاح‌ به‌ ابن‌ سیرین‌ به‌ عنوان‌ فقیهى‌ برجسته‌ مى‌نگریستند و رفتار و گفتارش‌ را حجّت‌ مى‌دانستند. ابن‌ سیرین‌ کتابى‌ ننوشته‌ است، خاصه‌ آنکه‌ به‌ شدت‌ از نوشتن‌ حدیث‌ و هرگونه‌ مطلبى‌ پرهیز مى‌کرده‌ است‌ و حتى‌ هیچ‌گونه‌ نوشته‌ای‌ هم‌ نزد خود نگاه‌ نمى‌داشت‌

یکى‌ از معاصران‌ درباره سبب‌ اینکه‌ مترجمان‌ و نویسندگان‌ سده‌های‌ بعد آثار خود را به‌ ابن‌ سیرین‌ نسبت‌ داده‌اند، نوشته‌ است‌ که‌ آنان‌ برای‌ مقبول‌ افتادن‌ آثارشان‌ ناگزیر بوده‌اند که‌ آنها را به‌ یکى‌ از بزرگان‌ متقدم‌ نسبت‌ دهند

نظرات 5 + ارسال نظر
سیدامیرحسام 8 مهر 1388 ساعت 12:10 ب.ظ http://gharogati.blogsky.com

سلام
روزگار به کام.
ممنون از پستتون.
خوشحال شدم از آشنایی تون
یه سرم به من بزنید.

صبح نزدیک است و ...

طوبی 8 مهر 1388 ساعت 02:53 ب.ظ http://soghateyad.blogfa.com/

سلام
خوبی؟
دیگه نمیای تا شکلات شنبه هامون شنبه هامون شیرین تر بشه؟

آرش بابائی 9 مهر 1388 ساعت 06:46 ب.ظ

با سلام و احترام

به اطلاع می رساند، جلسات هم اندیشی جوانان در شش ماهه ی دوم سال 88 روزهای شنبه ی هر هفته از ساعت 15:30 الی 17:30 در محل اتاق آبی فرهنگسرای دانشجو تشکیل خواهد گردید./.

با تشکر - آرش بابائی

[ بدون نام ] 10 مهر 1388 ساعت 06:13 ب.ظ

سلام
دلم برات تنگ شده... راستی راستی می گم!
کجایی؟ سرکار می ری حتما... از بعضی پست هات معلومه. عیب نداره. سرکار رفتن برای سوژه پیدا کردن خیلی خوبه. فوقش یک حقوق آخر ماه هم داره!



حریر 10 مهر 1388 ساعت 06:14 ب.ظ http://harirjournal.blogfa.com

این قبلی من بودم ها... حریر!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد